Aqeef

Friday 10 August 2012

Aqeef 9 Days Old - Alhamdulillah Aqeef Selamat dan Stabil

Seperti biasa setiap pagi papa mesti ke PICU melawat anak papa ni. Alhamdulillah slps pembedahan Aqeef kembali stabil dan doc menerangan paru2 kiri Aqeef sedang berkembang dgn baik... Insyallah dalam seminggu lagi mungkin Aqeef tidak lagi memerlukan bantuan tiub oksigen ke dlm paru-parunya, lega sangat hati ini mendengar ;-)  Anak papa ni memang kuat semangat orangnya... Teruskan perjuanganmu Aqeef, ibu dan papa sentiasa mendoakan keselamatan dan kesihatan yang berpanjangan buatmu.... Amin.....






3 comments:

  1. syukur alhamdulillah...moga aqeef trus sehat...gembira dgr berita ni...sy nk tnye la...ms aqeef dlm kndungan, ada mengalami mslh air ketuban byk x?berat n pertumbuhan die normal ker?sbb saya mengalami sebaliknye...air ketuban byk n baby kecil dr umur...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah aqeef semakin sihat dan mula membuka matanya yg comel... Yeke, mcm aqeef air ketuban memang byak sikit tapi dah masuk minggu ke 37 ke atas rasanya baru doc ckp byk air, tetapi aqeef membesar dgn saiz yg normal di dalam kandungan dan tidak menunjukkan apa2 masalah selain usus yg masuk ke ruang paru-paru. Mazni klu nak nengok Aqeef boleh la dtg kat PICU PPUM pada waktu melawat, insyallah sy sentiasa ada di sana... Masa di dalam kandungan selepas tahu masalah CDH, ibu aqeef dah mengamalkan meminum air zam-zam setiap hari bersama-sama kurma dan setiap selepas solat mesti membaca zikir & ayat-ayat Al-Quran (termasuk juga suami), kami berfikiran positif dan Insyallah kandungan akan lebih sihat walupun mengetahui ada CDH.... mzani dah masuk minggu ke berapa?

    ReplyDelete
  3. saya skrg da nk masuk 31 minggu...appoinmnt dgn pakar hjg bln ni...saya pun mengharapkan ank saya sehat n kuat spt aqeef...cuma kes ank saya agk kompleks berbndg aqeef krn check up b4 ni doc xbg apa2 hrpn sbb tak nmpk prkembangan tisu paru2 n kebykn organ da naik ke ats...sya cuma agak baby saya kck sbb sya pun mmg kck orgnyer...air ketuban mmg byk...AFI 27...saya pun cuba amalkn minum air zam zam dan kurma...masih lg trus brdoa semoga ank sy sehat...pic profile tu pic aqeef ker?montel nyer...

    ReplyDelete